Relansarea încărcătorului telescopic compact de succes Weidemann
Eram în 2010 când Weidemann a intrat pe piață cu un mic încărcător telescopic compact, cu motorul plasat în lateral. Compania era unul dintre primii producători care au făcut acest pas. Directorul comercial Bernd Apfelbeck zâmbește și azi când își aduce aminte cum „competitorii ne întrebaseră atunci cam ce credem noi că putem face cu jucărioara asta”. „În anii care au urmat, acest utilaj a dominat o reală nișă de pe piață și în cadrul gamei noastre extinse a devenit în ultimii 10 ani un adevărat model bestseller. Utilajul dispune de o combinație unică între înălțimea de ridicare, dimensiunile compacte și performanță. Datorită înălțimii de ridicare de 4,50 m, se pot realiza o multitudine de lucrări de stivuire și încărcare. Majoritatea marginilor de încărcare pot fi și ele depășite cu această înălțime de ridicare. Sarcina utilă este remarcabilă, de 1,25 tone, iar astfel toate tipurile de baloți mari și de materiale de diferite greutăți nu pun deloc probleme. Și încă ceva: dimensiunile compacte, de 1,56 m lățime și o înălțime sub 2 m, reprezintă de fapt piesa de rezistență a utilajului. El poate să treacă astfel prin pasaje cu înălțime joasă, să intre prin spații înguste și să lucreze în zone de interior. Mai mult, încărcătorul telescopic se poate transporta pe o remorcă și își poate face astfel treaba în diferite locuri de utilizare. Toate aceste aspecte au dus la utilizarea cu succes a modelului nostru T4512 în multe branșe diferite.”
„Dar acum să privim spre viitor”, a spus Bernd Apfelbeck referindu-se la modelul său de succes, „conversia motoarelor la etapa V bătea la ușă și am utilizat această ocazie ca să regândim în totalitate modelul T4512, cu scopul de a-i continua optimizarea. Dar poate fi un bestseller îmbunătățit? Aceasta este întrebarea pe care ne-am pus-o la Weidemann și acum suntem bucuroși că vă putem prezenta rezultatul.”
Un nou sistem de propulsie controlat electronic, pentru o dezvoltare optimă a puterii.
T4512 va continua să fie disponibil cu două variante de motorizare de la Yanmar. Modelul de bază are acum însă 18,4 kW /25 CP iar varianta mai mare are 33,3 kW/45 CP (puterea motorului era înainte de 31 și respectiv 40 CP). Noul model de bază al motorului are acum puterea nominală sub cea a predecesorului său, dar, conform specificațiilor producătorului, performanța sa ar trebui să fie mai mare. Se pune întrebarea cum este asta posibil. Răspunsul: noul sistem de propulsie exclusiv dezvoltat de Weidemann, controlat electronic, așa-numitul ecDrive (Electronic Control Drive). El face posibilă o performanță integrală crescută a utilajului, chiar și în clase joase de putere. Un alt avantaj al motorului de 18,4 kW este că acesta îndeplinește cerințele normei de emisii V și nu are astfel sistem de post-tratare a gazelor de eșapament. Printre altele, această motorizare se potrivește bine utilizatorilor care au nevoie de un număr mai degrabă redus de ore de exploatare pentru utilajul lor.
La varianta de 45 CP, norma de emisii treapta V este implementată prin instalarea unui filtru de particule diesel (DPF) în combinație cu un catalizator de oxidare diesel (DOC). La această tehnologie nu este nevoie de adăugarea de soluție de uree (DEF). Întregul ansamblu motor, inclusiv sistemul de post-tratare a gazelor de eșapament, provine de la Yanmar astfel încât toate componentele sunt perfect compatibile între ele iar utilajul se regenerează automat la temperatura de exploatare corespunzătoare. Viteza maximă oferită de motorul mic este de 20 km/h. La motorul mare se poate alege dintre viteza de 20 km/h și acum și 30 km/h. Sistemul de lucru hidraulic al noului încărcător telescopic are 28,6 l/min, cu opțiunea de 42 l/min sau chiar și 70 l/min cu opțiunea High Flow. Volumul rezervorului a fost mărit la 33 litri, pentru ca utilajul să se poată folosi pentru mai mult timp. Ventilatorul cu inversare opțional este de asemenea un aspect nou la T4512 și astfel unitatea de răcire și grilajul de ventilație se pot curăța confortabil din cabina operatorului chiar și în medii de lucru cu mult praf, iar utilajul își menține astfel toată capacitatea de răcire. În general, la această redezvoltare, Weidemann a pus mare preț și pe o și mai bună accesibilitate pentru mentenanță și service la încărcătorul telescopic. Astfel, capota motorului se deschide larg în sus și toate componentele care au nevoie de mentenanță sunt plasate astfel încât să fie ușor accesibile. Alocarea componentelor tehnice în compartimentul motor a fost regândită în ceea ce privește pozarea furtunurilor și cablurilor ghidate cu puncte de fixare și suporturi, poziția siguranțelor, a releelor și a unităților de comandă. Dacă sunt necesare operațiuni de service, reparațiile se vor efectua astfel cu ușurință.
Weidemann ecDrive: noul sistem de propulsie controlat electronic.
Cu noul sistem de propulsie controlat electronic ecDrive (Electronic Control Drive), încărcătorul telescopic poate fi condus și utilizat exclusiv în funcție de necesitate. Special pentru acest scop, Weidemann a implementat patru moduri de deplasare diferite. Modul Auto asigură performanța obișnuită de 100% a utilajului. În modul Eco, turația motorului este redusă la 2 200 rpm odată ce s-a atins viteza de deplasare dorită, astfel încât se realizează o reducere a zgomotului cât și o economie de combustibil.
Celelalte două moduri opționale de deplasare sunt concepute special pentru utilizarea de echipamente atașabile cu acționare hidraulică și respectiv pentru realizarea optimizată a ciclului de încărcare Y. În așa-numitul mod pentru echipamente atașabile, se asistă utilizarea de echipamente atașabile. În acest mod, turația motorului diesel este setată cu accelerația manuală și se controlează viteza de deplasare cu pedala de accelerație sau cu tempomatul. Cu ajutorul acestora, vitezele se pot regla foarte precis, de la 0,1 km/h, de la ecran. Se garantează astfel un avans uniform pentru echipamentul atașabil. Dacă sarcina de la echipamentul atașabil devine prea mare (diferite materiale tăiate la un echipament de împrăștiere a materialelor vegetale), utilajul reduce automat viteza, pentru a pune la dispoziția echipamentului atașabil cea mai mare putere posibilă. Odată ce sarcina a fost înlăturată, se revine la viteza reglată anterior. Aceasta este o funcție tempomat. Dacă se dorește însă executarea mai rapidă a mișcărilor de deplasare sau de deplasare cu spatele, prin apăsarea pedalei de accelerație, această operațiune se poate supracontrola imediat iar utilajul poate fi adus chiar și la viteza maximă.
Modul M-Drive este opțiunea corectă pentru realizarea optimă a ciclurilor de încărcare Y: aici se ajustează turația motorului diesel cu accelerația manuală și viteza de deplasare sau presiunea de comandă se controlează cu pedala de accelerație. Deplasarea lentă nu mai este astfel necesară iar realizarea de cicluri de încărcare Y rapide este susținută.
Cu aceste noi moduri de deplasare, încărcătorul telescopic T4512 și cantitatea de ulei hidraulic a diferitelor echipamente atașabile se pot controla și doza foarte precis în utilizare. Procesul de încărcare și utilizarea de echipamente atașabile devin astfel mult mai eficiente și confortabile.
Noua frână de mână electrică oferă atât o funcție de auto-hold cât și funcția Hill-Hold. Frâna se cuplează automat atunci când utilajul este oprit, direcția de deplasare este pusă pe neutru sau operatorul părăsește scaunul. Frâna de mână este de asemenea eliberată manual când utilajul este pus în viteză de la pedala de accelerație. Frâna poate fi bineînțeles activată și dezactivată și manual, cu acționarea comutatorului.
Trei tipuri de direcție, pentru utilizare flexibilă.
Cu direcția pe toate roțile, cunoscută de la modelul precedent, se pot utiliza complet, pe o suprafață mică, toată versatilitatea și dezvoltarea de putere ale utilajului. Ce este nou la T4512 sunt alte două tipuri opționale de direcție, așa cum le știți de la tipurile de încărcătoare telescopice mai mari ale casei Weidemann: cu direcția pe roțile din față se obține o deplasare sigură și la viteze mari, ca de exemplu pe drumuri publice. Direcția independentă a roților face posibilă o navigare cu o precizie de câțiva centimetri la deplasările laterale, de exemplu atunci când se lucrează aproape de un zid și se dorește îndepărtarea pe laterală de acesta.
Cabină ergonomică și confortabilă, cu joystick multifuncțional.
Utilajul are un interior complet reprelucrat și un concept de operare orientativ, bazat pe cromatică. Cabina confortabilă și economică oferă o alocare intuitivă a comutatoarelor, structurată pe baza unui sistem cromatic. Toate elementele de operare sunt ușor accesibile și cele mai importante informații despre utilaj sunt mereu în câmpul vizual al operatorului, pe ecranul bine structurat. O priză cu 3 pini este o dotare de serie nouă în cabină, alături de o cotieră rabatabilă cu compartiment de depozitare, un suport pentru băuturi și un buzunar cu plasă. Ca opțiuni, sunt disponibile un port USB și un radio. Volanul poate fi reglat individual în funcție de cerințele șoferului. Astfel se garantează lucrul în condiții ergonomice și fără oboseală pentru orice operator.
Datorită noului joystick multifuncțional, șoferul poate executa cu o singură mână o multitudine de funcții. Funcția permanentă a celui de-al 3-lea circuit de comandă este astfel activată simplu de la un comutator basculant și poate fi utilizată confortabil de la joystick, proporțional, prin deplasarea liniară și în ambele direcții, de la roata de ajustare. Extinderea telescopică este posibilă proporțional prin intermediul rotiței pentru degetului mare, astfel încât viteza de lucru poate fi adaptată individual. Suplimentar pot fi acționate ambele funcții electrice de palpare sau fixare de pe joystick. În acest context, cele două funcții electronice nu prezintă interdependență, astfel încât șoferul să le poată configura individual.
Ecran sinoptic și sistem de diagnoză și analiză wedias.
Ecranul bine poziționat în câmpul vizual al operatorului oferă o privire de ansamblu optimă asupra utilajului. Pe lângă afișajele standard, precum temperatura, nivelul de umplere al rezervorului sau orele de funcționare, sunt afișate și funcțiile active din cockpit, precum funcțiile electronice conectate sau regimul permanent al celui de-al 3-lea circuit de comandă, sau blocarea diferențialului conectată. Sistemul de diagnoză și analiză wedias de la Weidemann permite evaluarea rapidă și clară a multor funcții, printre altele funcția de deplasare, funcția telescopică, a celui de-al 3-lea circuit de comandă, datele motorului, precum și funcțiile electrice. Mesajele active de pe ecran atrag imediat atenția operatorului asupra posibilelor defecțiuni, permițând o reacție rapidă. Datorită indicării precise a numărului de eroare, reprezentantul poate veni pregătit cu piesele de schimb la el, adecvate pentru utilaj. Analiza erorilor efectuată în încheiere simplifică enorm procesul ulterior de diagnosticare și determinare a erorilor. Veți avea astfel la final mai mult timp, bani și bună dispoziție.
Vizibilitatea bună și un climat bun duc la lucrări de calitate.
Buna vizibilitate prin care modelul T4512 existent s-a remarcat deja are o prioritate ridicată și la relansare. Astfel, noua cabină asigură cel mai bine atât vizibilitatea în față asupra spațiului de lucru, cât și vizibilitatea în sus. Decupajul pentru vizibilitate din plafonul cabinei a fost mărit pentru a asigura o mai bună vizibilitate asupra zonei de lucru. Ștergătoarele din față, spate și pentru plafon sunt incluse ca dotare de serie. Prin curățare, acestea asigură o vizibilitate bună, ceea ce constituie un avantaj considerabil mai ales la lucrările de încărcare și de stivuire. Noul parasolar culisant protejează de orbirea de către soare. Vizibilitatea mai bună în spate se realizează prin luneta care are acum încălzire și care a fost de asemenea prevăzută cu un ștergător. Pentru o vizibilitate optimă spre dreapta, încărcătorul a fost prevăzut cu o capotă a motorului în pantă și cu mai multe oglinzi retrovizoare. Farurile de lucru sunt acum disponibile deja ca echipare de serie, în varianta LED cu 1000 de lumeni, atât în față cât și în spate la plafonul cabinei. Ca opțiune, se pot instala și alte faruri LED, de exemplu la brațul telescopic și la plafonul cabinei, fie în varianta de 1000 de lumeni sau în varianta high performance de 2000 de lumeni.
Noul T4512 aduce ceva în plus și când vine vorba de climatizare în timpul lucrului: climatizarea din cabină s-a putut îmbunătăți considerabil integrând o instalație de încălzire și ventilare și mai performantă, cu suflantă, cu filtru de aer proaspăt și duze de aer bine poziționate. În cazul unor temperaturi exterioare deosebit de ridicate, vă recomandăm performanta instalația de climatizare disponibilă opțional. În plus, geamul mare de sus al ușii precum și luneta se pot proiecta cu un spațiu de aerisire prin fantă. La fel ca la modelul predecesor, geamul de sus al ușii se poate deschide complet la 180 de grade și poate fi blocat în spate la cabină. Cu aceste diferite posibilități la îndemână, operatorul își poate regla mediul de lucru din cabină în mod individual, în funcție de preferințe și de temperatură.
Vertical Lift System (vls) – un sistem unic.
Acest sistem consacrat de asistență a șoferului, unic pe piață și patentat de către Weidemann, crește stabilitatea utilajului și este implementat în continuare și la noul T4512. Sistemul vls (Vertical Lift System) permite o modalitate de lucru cursivă și susține prin intermediul mișcării parțial automatizate a extinderii telescopice lucrul într-un mediu de operare complex. Datorită mișcării de ridicare și coborâre aproape verticale, stabilitatea utilajului este asigurată în mod optim. Modalitatea de lucru cursivă și operarea simplificată a utilajului cresc randamentul de transport al utilajului. Operatorii experimentați pot lucra mai rapid și mai sigur cu vls. Conducătorii neexperimentați primesc o susținere valoroasă pe parcursul lucrărilor de ridicare și încărcare.
Un nou design dinamic.
Pe lângă o revizuire completă a modelului T4512 și multiplele noi funcții și caracteristici, Weidemann a realizat și un Face-Lift al utilajului. O proiectare dinamică și distinctivă a contururilor se remarcă în primul rând la capota motorului unde aerodinamicitatea este modificată, precum și la noua cabină. Un alt element remarcabil din punct de vedere optic este noul plafon roșu care se regăsește deja la alte modele de la Weidemann. Per ansamblu, noul încărcător telescopic T4512 a fost reprelucrat considerabil și oferă clienților multe caracteristici noi și opțiuni pentru o echipare individuală și lucrul în condiții adaptate nevoilor. Astfel drumul său ca unul dintre utilajele de succes din gama Weidemann ar trebui să fie garantat.